Verkooptraject

Waar begin je mee bij de verkoop van je huis? Wat zijn je wensen en welke keuzes ga je maken? Hoe bepaal je de verkoopprijs en met welk soort makelaar ga je in zee

  1. Kennismaking

  2. Waardebepaling en verkoopstrategie

  3. Analyse van de woning

  4. Voorbereidingsfase

  5. Presentatie en publicatie

  6. Bezichtigingen

  7. Onderhandeling

  8. Verkoop

  9. Eigendomsoverdracht

Kennismaking

Wij begrijpen dat de kennismaking voor de woningverkoper cruciaal is om te bepalen welke makelaar past bij zijn of haar behoefte. De dienstverlening en werkroutine kan sterk verschillen per kantoor of organisatie. 

Een kennismaking per telefoon of ter plaatsen is ideaal om af te tasten of onze dienstverlening past bij de wensen van de verkoper. 

De aanleiding mag ook een 'second-opinion' zijn bij u vergelijkend onderzoek naar een geschikte makelaardij. Het vergelijken van de verschillende kantoren kan u uiteindelijk geld besparen én opleveren. 

1 | Waardebepaling

Wij adviseren vrijblijvend de verwachte opbrengst bij verkoop van uw woning. Daarbij vertellen wij graag de wijze waarop wij dit willen bereiken. 

Een gesprek duurt ongeveer tussen de 30 en 90 minuten; afhankelijk van de vragen en de aanleiding van de waardebepaling. Wilt u meer informatie of direct (online) een afspraak plannen? Klik hier

 

Bij het besluit van de verkoper om Adelmar Makelaardij te kiezen als verkopend makelaar wordt het opdracht tot dienstverleningsdocument opgemaakt. 

2 | Verkoopstrategie

De verkoopstrategie verschilt per type woning. Het doel hierbij is maximaal bereik met een kwalitatieve woningpresentatie en perfecte timing van publicaties. 
 

De verkoop benaderen wij projectmatig om overzicht te creëren en het kwaliteitsniveau te bewaken. Wij merken dat sommige opdrachtgevers controle en betrokkenheid missen gedurende het verkoopproces. Adelmar makelaardij begrijpt dat de verkoop een bijzondere gebeurtenis is waar u grip op wilt houden.

Voor verkopers geven wij optimaal inzicht van het traject. Een online omgeving waarmee het hele traject inzichtelijk is met o.a. data, taken en een strokenplanning. Hiervoor maken wij gebruik van Monday.com. Een toegankelijk platform dat ook per mobiele app beschikbaar is. 

3 | Analyse van de woning

Voor een succesvolle woning presentatie is een gedegen analyse van de woning essentieel. Wij nemen ruim de tijd om de woning op te nemen en informatie te verzamelen. 

Wij anticiperen op de informatiebehoefte van de woningzoekenden en gericht op de bezichtigingen. 

De omgeving wordt hierbij niet overgeslagen. Het huidige omgevingsbestand wordt hierbij uitgebreid voor de betreffende woning. 

4 | Voorbereidingsfase

De voorbereiding volgt na de analyse. Het tekenen van het opdracht tot dienstverleningsdocument is de start van de dienstverlening, hierin wordt vastgelegd wat de makelaar voor u gaat doen en de geldende voorwaarden. 

In overleg zal de styling afspraak worden gemaakt voor tips aangaande de presentatie van de woning. Daarnaast plannen we de opnamedag in voor het presentatie materiaal en de inmeting van de woning.

Voordat de woning gepubliceerd gaat worden vindt er samen met de opdrachtgever een tussentijdse evaluatie plaats. Hierbij wordt de dienstverlening tot zover besproken en waar nodig bijgestuurd. Daarnaast wordt de aanbiedingstekst en presentatie materiaal besproken en bij goedkeuring gaan wij de woning publiceren. 

5 | Presentatie & publicatie

Wij besteden veel zorg aan de presentatie aan de woning. Er worden diverse media ontwikkelt voor de publicatie via verschillende kanalen. De publicatie wordt in overleg met de opdrachtgever gepland waarbij wij de optimale indeling adviseren. 

De bezichtiging aanvragen die volgen worden professioneel aangenomen. Wij verdiepen ons in de belangstellende en handelen adequaat om zoveel mogelijk bezichtigingen te plannen. 

Bijzonder zijn onze ruime openingstijden waarop telefonisch bezichtigingen kunnen aangevraagd. Via de chatfunctie op de website 7 dagen per week. 
 

Uniek is de mogelijkheid om 24 uur per dag een bezichtiging te plannen via onze website voor de beschikbare kijkmomenten.


Daarmee spelen we in op een grote groep woningzoekende, een lange tijd op zoek en dagelijks druk bezet. Wij zijn beschikbaar op de momenten dat woningzoekende tijd en rust hebben voor de zoektocht naar hun nieuwe woning.

6 | Bezichtigingen

Een van de cruciale momenten gedurende het traject. Onze voorbereidingen en kwaliteitscontrole moet leiden tot succesvolle bezichtigingen. De bezichtigingsmomenten stemmen wij af met de opdrachtgever. Adelmar Makelaardij is flexibel als het gaat om de beschikbare momenten. Wij adviseren graag bij de planning van effectieve kijkmomenten. 

De woning wordt deskundig en met de juiste mate enthousiasme gepresenteerd. De beleving van de bezichtiging staat centraal. Door ons waardevolle eerste contact bij het plannen van de bezichtiging is het eventuele ijs gebroken bij de bezichtiging. 
Een toegankelijke en deskundige begeleiding bij de woningpresentatie is voor ons kenmerkend. Of het nu gaat om anderstalige, sterke persoonlijkheden, cultuurverschillen; iedereen moet zich welkom voelen. 

Er zijn meerdere soorten woningzoekende, wij passen de bezichtiging aan op het type zoekende. Onervaren woningzoekende ondersteunen wij dan ook op gepaste wijzen. 

Van iedere bezichtiging ontvangt u een samenvatting van de bezichtiging, inzichtelijk via uw Move.nl account. 

7 | Onderhandeling

Tijdens de voorbereidingen is besproken op welke wijze biedingen kunnen worden uitgebracht door belangstellenden. 
We bewaken het proces zorgvuldig en bespreken de bieding(en) tijdig en inhoudelijk met u.

 

Zoals benoemd houden onderhouden wij waardevol contact met de belangstellende vanaf het eerste contactmoment. Met een gedegen registratie van de contactmomenten en bezichtigingen hebben wij al een goed beeld van een uiteindelijke bieder. 
Dit stelt ons mede in staat om een goed advies te geven bij het kiezen van de beste koper. Essentiële details worden in kaart gebracht; contact met een eventuele hypotheekadviseur wordt bijvoorbeeld niet geschuwd om de financiële haalbaarheid van een potentiële koper te peilen. 

8 | Verkoop

Na het selecteren van de beste koper handelen we adequaat. De potentiële koper is gescreend na het ontvangen van de persoonsgegevens.  
Concept koopovereenkomst wordt door de werkwijze van Adelmar Makelaardij snel beschikbaar gesteld bij de koper. Wij zien toe op uw belangen en helpen wij onervaren kopers (zonder aankoopmakelaar) voor een soepel verloop. 

Er is aandacht voor het opleveringsmoment en bijkomende voorwaarden zoals over te nemen zaken of andere bijzonderheden. Het tekenmoment wordt in overleg gepland en kan buiten kantoortijden en thuislocaties. 

Ook na het verlopen van de bedenktijd onderhouden wij contact met de notaris, koper en eventuele hypotheekadviseur en/of aankoopmakelaar. Daarnaast houden we toezicht op eventuele ontbindende voorwaarden en de garantiestelling. 

9 | Eigendomsoverdracht

Wanneer de eigendomsoverdracht nadert worden alleen partijen geïnformeerd en inspectie van de woning gepland. 

Om ook deze fase soepel te laten verlopen handelen wij gestructureerd en communiceren inhoudelijk. 

De afrekening van de notaris wordt samen met de leveringsakte gecontroleerd en waar nodig op verzoek aangepast. 

Met de sleuteloverdracht en het tekenen van de akte wordt de verkoop succesvol afgerondt.

Nazorg

Ook na de eigendomsoverdracht zijn wij van dienst om vragen te beantwoorden of diensten te verlenen.

Graag plannen wij ook een evaluatie om uw bevindingen te delen. 

Onze werkwijze

Wonen is beleven, voor de koop van een woning geldt hetzelfde. Adelmar Makelaardij biedt een traditionele dienstverlening in een nieuw jasje.

Ons verkooptraject kenmerkt zich door een degelijke voorbereiding, strategische publicatie en adequaat handelen. Met de projectmatige benadering creëren wij het optimale resultaat voor onze opdrachtgevers.

Online plannen

Bent u nieuwsgierig en opzoek naar rechtstreeks contact met onze makelaar, neem contact op of plaats een terugbelverzoek. Wilt u direct een vrijblijvende (bel)afspraak plannen? Dat kan ook via de onderstaande boekingsomgeving.